Några tankar om helgen - vad jag nu vill resonera kring

Denna vecka har jag inte kunnat skriva så helhjärtade blogginlägg som jag hade velat. Jag har nämligen varit borta på så mycket som möjilgt. Kivik, möten, kåren - you name it. Om jag hade en vecka idag skulle jag kunna kalla det för helvetesvecka - men nu kan jag inte det. 

Men jag skriver ju alltid om det jag har i huvudet när jag väl loggar in i bloggen. Och nu tänker jag på Sveriges låga BNP. Det är katastrof. Så låga siffror får man ju inte ha. Men samtidigt drabbas jag av en viss facisanition av läget då detta är det som jag läser om i makroekonomin. Nu läser vi till exempel om hur den aggregerade efterfrågan - enligt Keynister - styr BNP:N (eller nåt - jag har ju missat några lektioner). Samtidigt tänker jag på alla antikapitalistiska yttringar som kan publiceras vid dessa tider. Det krävs ju ingen docent i sociologi för att man ska veta vad jag tycker om dessa åsikter och jag skummar hest igenom för lite - enligt vad ja personligen tycker - förnuft. Men det kommer ju snart. 

Jag är ju student så jag har valt exakt rätt tid att plugga. När jag är klar har ju ekonomin kommit upp igen och jag får jobb på direkten. Men samtidigt är det fel tid att plugga. Studiestödet ska sänkas och kårobligatoriet ska försvinna. Sverige håller på att förvandlas till en student-U-land. 

Men till dess önskar jag er en god helg - och imorn ska jag se Melodifestivalen live!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0