Matchen stoppas - men jag slipper köpa biljetter

Det som jag befarade har hänt; skillnaden mellan idrott och politik har förevigt suddats ut till förmån för en politisk grupps godtyckliga smak. Matchen mellan Isreal och Sverige kommer att spelas inför tomma läktare och landets förnuftgrad kommer alltid att minska på grund av denna brutala pinsamhet. Det är verkligen som att man vill gräva ned huvudet i sanden och låtsas som att detta inte skett. 

Jag nämnde ju att matchen spelas inför tomma läktare till förmån för en grupps politiska godtycke. Det beror på att denna grupp kräver bojkott mot en nation när det finns så många andra länder som utför långt värre brott mot sina egna. Den enda skillnaden mellan dessa länder och Isreal är att tunnelseendet enbart tillåter den politiska gruppen att särskåda Israels politik. 

Det enda positiva med att matchen spelas inför tomma läktare är att jag sparar pengar. Jag drog slutsatsen att det bästa sättet att protestera mot de protesterande var att köpa en biljett och beskåda matchen - trots att jag inte är särskilt tennisintresserad. Dock skulle det ta pengar i anspråk som jag som fattig student skulle ha svårt att skilja mig från. Men i och med att matchen - pinsamt nog - spelas inför tomma läktare slipper jag åka dit och slösa pengar på något för mig gott. 

Vad kan man dra för lärdom av detta? Att jag alltid försöker se de ljusa i det mörka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0