Jag har två nyheter - en dålig och en god

Det är konstigt att nyheterna inte kan komma ensamma. I alla fall inte så att de delar upp sig på olika tillfällen. För nu har jag både en god och en dålig nyhet att berätta om. 

Den dåliga nyheten - vilket jag inleder med för att avsluta med något positivt - är ju att proppen, den som vi som engagerar oss studentpolitiskt har väntat på som barn som väntar på prygel, har släppts. Staten kommer säkerligen att slopa kårobligatoriet och med det garantera en minimal summa av 105 kronor per student per år. Rent pengamässigt blir det en inkomstdecimering från 600 kronor per student och år till 105 kronor. Så som studentkåren ser ut nu kommer den säkerligen aldrig att se ut när väl obligatoriet försvinner. Visst, kåren har inget självändamål. Att obligatoriet försvinner kommer inte döda vår verksamhet. Men det kommer svida och med det kan studentinflytandet hastigt försämras. Må detta inte ske!

Den goda nyheten - för alla er som ville bli glada - är att det är officiellt. Skolan har valt ut mig som deras representant till Italien. Jag ska - om allt går vägen - åka dit nästa termin. Det är - ursäkta den milda skånskan - för jävligt skönt! Äntligen får jag göra det som jag drömt om så länge som jag bott i min stad; åka på en utbytestermin. Detta ska firas!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0