Förintelsedemostrantvägrare tilldrar sig min vrede

Det är inte med lite förakt som jag läser att flera föreningar har valt att bojkotta minnesdagen av förintelsen, för att Isreal har valt att angripa sin egna provins Gaza. Det är ett hån mot alla miljontals offer som led under historiens lågvattenmärke Nazismen. Enligt exakt samma avskyvärda retorik skulle jag kunna gå ifrån mitt sunda förstånd (och tala emot flera av mina bästa kamrater som just är muslimer) och hävda att alla muslimer är brottslingar, för att tusentals skolor sprängs sönder av de monstruösa talibanerna. Nej, sansning krävs för att debatten ska vara så förnuftig som möjligt. Bara för att Isreal genomför kontroversiella konflikthandlingar behöver det inte betyda att de 14 föreningarna dömer ut hela världens judiska befolkning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0