Ett metainlägg - alltså ett inlägg som handlar om varför jag skriver min blogg

Idag, när jag fikade med Johan, kom jag på att fundera över vad det är som jag skriver i min blogg. Jag har ju varit personlig en tid nu och det har väl varit för att finna en del av mig själv. Och förutom det har jag ju varit väldigt politiskt inriktad - till viss "glädje" för vissa. Jag menar; jag är ju så raljant i min politiska tolkning att det lätt kan gränsa till ren och skär provokation. Dock har åsikterna inte fått någon att sätta kaffet i strupen ännu men snart händer det (det var nära med Johan, men det var något annat än kaffe som fastnade i halsen, och han läste något roligt istället för att provoceras, så jag måste kämpa hårdare). 

Då kommer ju den andra frågan: varför skriver jag bloggen? Jani, jag vill väl bara få ut mina åsikter och tankar. När jag tog en lång bloggpaus fick jag en ren tillsägelse av min före detta kårordförande att börja blogga igen, så jag kunde inte göra annat än att lyda honom. Iofs sa han att jag skrev bra och tankeväckande så det var inte helt ofrivilligt som jag började skriva igen.  

Så nu kommer ju den tredje frågan; vad är det som jag inte skriver om? Jag menar; ibland säger de onämnda sakerna lika mycket om bloggskribenten som de saker som blir omskrivna. Själv tenderar jag att skippa saker som jag inte kan problematisera. Man måste ju se saker från flera synvinklar för att det ska vara intressant. Sen så vill jag ju raljera fritt. Om jag nästan lyckas få någon att sätta saft - eller vad det var för något - i vrångstrupen är jag väldigt intresserad av att skriva mer. Dock finns det ju politkiska saker som jag inte omnämner. Jag är ju väldigt dålig på att säga vad jag tycker - istället kommenterar jag ju andras åsikter. Och jag tycker att vissa saker är för löjliga för att tycka något om. Polisernas användning av de fiktiva namnen "Neger Niggersson" och "Oskar Neger" är ju ett exempel på det. Och alla tycker ju redan något om detta, så då skulle jag bara en i mängden av bloggtyckare. Så detta undviker jag. 

Nåväl. Det blev ett rätt långt metainlägg*. Men så kan det gå. Och jag skulle inte skriva bloggen om det inte fanns ett intresse att läsa den. Därför kan jag nog tacka min före detta kårordförande för hans vänliga order. Om han inte sa att jag skrev tänkvärt skulle han inte läsa fler tänkvärda inlägg. 

------------------------------------------

*Metainlägg betyder inlägg om inlägg. I universitetsvärlden kan meta- användas för att beskriva något om ämnet. Metapoesi torde då vara poesi om poesi, och så vidare. Bara lite onödigt vetande för er =P 

Kommentarer
Postat av: Johan Wahlberg

Nu tyckte jag att sängen var bästa alternativet men vill man "dö" för att man söker uppmärksamhet så är ditt förslag lysande

2009-02-15 @ 22:05:00
URL: http://johanwahlberg.blogspot.com
Postat av: Daniel

Jag vet =P

2009-02-16 @ 10:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0