En mycket bra framtida styrelse - som jag tyvärr inte kan medverka i

Nu har det äntligen blivit officiellt: valberedningen har äntligen publicerat nomineringarna som de kommer att ställa sig bakom under valmötet. Och jag är mycket imponerad över den (förhoppningsvis) framtida styrelsen eftersom den kommer att kvarhålla den proffesionalism som min kår har haft i många år. Det blir också mer intressantare av att jämställdheten har nått så långt att inga män kommer att nomineras av valberedningen (men i och för sig var det bara en man bland alla nominerade). 

Dock måste jag säga två saker. Den ena saken är att jag är glad över att inte ha varit med i valberedningen. Efter att ha sett motnomineringarna förstår jag att valberedningen måste ha slitit väldigt hårt för att välja de personer som de just valt. Alla personer som nämnts är mycket kompetenta personer som jag har allt förtroende för och jag skulle ha svårt för att göra mitt val. Men jag kommer att ställa mig bakom valberedningen för jag litar på denna sammanslutning så mycket att deras ord är min mening. 

Den andra saken som jag vill nämna är att jag känner en viss bedrövelse över att inte kunna vara kvar i stan nästa år. Jag ska ta min utlandstermin och det får mig att ta en paus från kårarbetet. Efter att ha sett dessa nomineringar (både dessa och motnomineringarna) är jag fullständigt säker på att det kommer bli en riktigt bra styrelse - vilket gör det extra svårt att lämna allt arbete. Men den framtida styrelsen är tillräckligt kompetent för att klara sig på egen hand; eller hur!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0