En diktator har fötts - och piraterna tråkar ut mig

Det finns två saker som borde uppmärksammas i dagens läge. För det första vann Svinet Chavez över demokratin i Venezuela. Hans nya försök att oavbrutet stanna vid den oinskränkta polit-makten blev hans seger; han vann folkomröstningen. Det är en tragedi för demokratin och förnuftet - trots att demokratin i Venezuela förstördes av ett demokratiskt val. Den andra saken som borde uppmärksammas av alla är att "The Pirate Bay" behandlas i en rättegång. Jag har inte orkar sätta in mig i allt som det handlar om, men man kan lyssna på rättegången live via sr.se. Kruxet är bara att det är så tråkigt. Inte visste jag att det är så mycket tystnad vid en rättegång och alltså så lite som sägs. Vad ska de åtalade dömmas till? Att tvingas medverka i denna låååååångsamma pina är ju dåligt nog!

-----------------------------------------------------

Adressen till livesändningen finns i http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=live&id=SR-Extra01 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0