Efter helvetesveckan kommer förkylningen - hjälp

Nu är jag i hemmet och har fått en hemsk spådom; jag håller på att bli sjuk. Det är inte så att kroppen börjar be mig att tagga ned, utan att det är slutet på den helvetesperiod som brukar kallas "tentavecka". När förra tentaveckan var över slappnade kroppen av vilket orsakade den värsta förkylningen på länge. Kanske kommer detta ske även denna gång. 

Men jag har varit så borta i allt vad jag gör att jag glömt tacka för allt skoj jag har gjort. Använt kostymen tre gånger i rad (enfest varje vecka), gått på härskartenkikföreläsning, vatt på några möten, fikat och gud vet vad. Allt sådant som jag aldrig gjorde förr men som jag nu ser som en självklarhet. 

Men bland allt detta känna det som att jag borde slappna av med ett enormt krävande intelektuellt utbyte med någon annan. Det är ju en sak att diskutera vädret och en helt annan sak att diskutera "Snabba Cash" och slita sönder dess giltighet. Därför skulle jag bli jätteglad om man kunde hitta en sådan förening eller liknande som just behandlar böcker och liknande. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0