Att kärlek bara händer är en myt som används för att lugna folk

Jag försöker alltid läsa Metros krönikor. Det beror på att de ofta har tankeinspirerande saker att skriva om. Inte så att det är tankeväckande eller bra (Göran Greider är ju en anarkronisk slusk som är fast i 1700-talet) men ibland får det mig att tycka något. Denna gången handlar det om myten att kärleken inte kommer när man söker, utan att den kommer när man minst anar det. Att jag kallar det en myt beror på att det är något som används för att dölja faktan, att flera saker faktiskt måste komma till stånd för att kärlek ska ske. För det första; man måste gilla personen i fråga. För det andra; båda måste våga ta steget. För det tredje; båda måste spela korten rätt. Alltså, det är en stor vetenskap (som säkerligen kräver en professorstitel för att man ska börja förstå dess komplexa natur) att hitta den rätte, och att säga till folk att kärlek bara är något som händer har minst lika hög sanningshalt som att folk bara börjar flyga, eller att nyss nämnde Göran Greider får en het date med Jessica Alba. 

--------------------------------------

Jag hade tänkt skriva ett inlägg om matchen som många tyvärr vill stoppa. Men jag vill helst bara skriva ett inlägg per dag, så ni får hålla till godo med det. Men vad tycker ni om att matchen ska stoppas? Håller ni med mig? Det är ju roligare att skriva om politik om diskussioner faktiskt kommer till stånd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0