Nu när jag har tid till att tänka tänker jag för mycket

Nu har väl undrat hur jag orkade vara engagerad i så mycket under min studietid i Kristianstad? Men det beror på att jag tvingade mig själv till att göra så. Annars skulle jag börja tänka och då blir jag defenetivt inte glad. Problemet är bara att jag inte har så mycket att göra här i Italien. Därför börjar jag tänka riktigt mycket och då blir det ju mycket värre att upprätthålla ett bra humör (tills dess att man är med vänner eller när man festar). Vad är det då som jag tänker på? Allt möjligt. Mest på att det är här i Italien som man vill förändra sitt sätt att vara; att börja njuta mer av livet och börja umgås mer med kompisar.

Som ni ser är det många tankar som far runt i huvudet. Men oroa er inte för det är ju därför man åker utomlands: för att ändra sitt sätt att tänka. Jag känner nämligen en jättetrevlig brittisk tjej som ska doktorera i Bologna och hennes avhandling handlar om hur filosofen Platons vistelse i den Sicilienska staden Syrakysa (hos Pythagoras lärljungar) påverkade hans tankar. Så om Platon fick nya tankebanor måste jag också få sådana och då kan man inte bara ha positiva tankar... right?


Kommentarer
Postat av: K.A.

Hallå Daniel! Hoppas du har det bra i de fagra kvinnornas och de hårbeväxta männens land! Jag vill inte vara den som slår ner på dig, men tycker du inte att det är på gränsen till storhetsvansinne att jämföra sig med Platon! Bara för att du är i Italien får du ju inte släppa Jantelagen! ;) Ha det gott polaren så hörs och ses vi!

2009-08-24 @ 14:49:43
URL: http://snyggeka.blogg.se/
Postat av: Ines

tack för ja blir nämnd för mena ju e inte ja som pratar med dej om allt detta va;);)

2009-08-24 @ 22:02:31
URL: http://incee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0