Att skapa nätverk är en intressant syssla - och vem vet vad man kan använda det till

Igår anordnade Futurum ett riktigt intressant seminarie om nätverk och nätverkande. Där var det fyra personer från tre olika nätverk som berättade om vilken nytta de fått i att vara med på dessa. Jag lyssnade och lärde, och relaterade deras erfarenheter till mina upplevelser i nätverket Rotaract. 

Det som också slog mig är att det just är nätverkande som jag ska ägna mig åt i Italien. Jag kommer nämligen att komma dit med en tjej från skolan och förutom henne är det ingen som jag känner där nere. Ni kan väl tänka er hur en sådan situation blir? Men jag ser verkligen fram emot denna erfarenhet. Jag känner till ett par föreningar som jag ska maila och se om dessa kan hjälpa mig. Förhoppningsvis underlättar det ju mitt kontaktskapande - men jag tror inte att det är några problem för mig att bli lika ökänd där som här för jag är ju som jag är...

Skämt åsido. Men om man inte hittar ett nätverk kan man ju skapa ett själv. Kanske den tjejen som just är fröken Rätt kommer in dit. Chansen är ju större om nätverket handlar om något som vi båda brinner för, som böcker eller filmer; och om vi funnit våra gemensamma värderingar den vägen kommer det kanske leda till ett och ett annat [...som jag inte vill att några barn ska läsa i denna blogg]. Vem vet! Annars måste jag söka aktivt efter en tjej och meddela alla att jag letar men jag har ännu inte fått reda på om det är manligt acceptabelt att göra så [jag vet en som gjorde så och han fick ju en väldigt fin tjej så jag får nog kanske stjäla hans knep]

------------------------------------------------

En nyhet: jag fick VG! 

-----------------------------------------------

Och Annika: du sa att du kanske skulle börja läsa min blogg om jag la in dagens outfit. Tyvärr har jag inte tillräckligt mycket kapital för att skaffa mig den kamera och den mängd kläder som krävs för ett sådant projekt - men jag tackar dig för att du gav mig ett uppslag för inspration till inlägg är alltid bra. Och detta gäller er andra: om det är något som ni vill att jag ska skriva om eller diskutera så säg gärna till!

Kommentarer
Postat av: annica

Grattis till VG:)



Syns i morgon, broder :)

2009-04-09 @ 22:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0