Två efterlängtade händelser - varav en med en överraskning

Idag är det två efterlängtade saker som har hänt. Det som hände först var att korna släpptes ut i hagen någonstans i Skåne efter att ha varit inlåsta hela vintern. Närmare tusen människor var med för att följa spektaklet och alla måste ha tyckt om det. Själv kände jag inte till detta förrän jag kollade in sydsvenskans webb-tv, men å andra sidan har min vistelse på Island berövat mig all kärlek för dessa fyrbenta djur. De var så dumma att jag helt enkelt bildigen slet av mig allt mitt hår av ren irriation. 

På tal om kossor, det för mig till det andra efterlängtade kalaser. Det var nämligen premiären för mitt lärosätes späx och det finns bara positiva ord som kan beskriva mina känslor. Roligt, fenomelant, genomtänkt... ja, ni själva kan nog lägga till ett par adjektiv. Bäst av allt var att jag blev riktigt överraskad av att stålmannen flög in. Jag ska inte beskriva varför jag blev överraskad för det kan ju förstöra spänningen för er, så det ända jag kan säga är att det var riktigt skoj. 

Nej. Nu måste jag strecha skrattmusklerna för annars får jag träningsvärk. Ha det bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0