Snart dags att undvika första maj

För några veckor sedan sa en bekant till mig att han skulle demostrera den första maj och han frågade mig om jag skulle hänga med. Men jag sa att jag inte skulle göra det för att jag inte ha de rätta värderingarna för att hänga med. Ja, jag tycker till och med att man visar sitt stöd för denna politiska sida genom att ens vara hemma och utnyttja ledigheten. Därför kommer jag resolut att promenera till skolan och plugga. Plugget är den bästa ickelediga saken som jag kan göra nu när jag inte har ett jobb. Men saksamma; genom att inte vara ledig den dagen tänker jag visa min sympati för den regering som nu har makten.

------------------------------------------

Ajdå, idag lärde jag mig att statistikprogrammet SPSS ska byta namn. Nu skulle det heta PASW istället. Jag räds för detta eftersom jag är alltför lat för att vilja använda en ny akronym. Därför får jag nog hålla mig till Minitab för det programmet kommer nog inte döpas om den närmsta tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0