Jag tröttnar på skitungar och jag motionerade

Som jag har nämnt tidigare hjälper jag ungdomar med läxor på Gamlegården. Eller egentligen inte, för det är bara en endaste person som jag ens har kunnat hjälpa. Resten av dem är rent ut sagt skitungar som i sina tonår vill få respekt av sina kamrater genom att visa sig tuffa. Jag har aldrig varit närmre från att slå någon i nyktert tillstånd som jag var igår. De angrep mitt tålamod så att det bara var min verbala förmåga som räddade mig. Ibland ger man nästan upp och nu håller jag på att göra det med dessa ungdomar.

--------------------------------------------

Jag sprang igår. Tänkte testa polisens antagningskrav om att springa två kilometer på nio minuter och trettio sekunder. Jag vet faktiskt inte hur det gick för jag har inga absoluta avstånd att hänvisa till. Men jag tror att jag var hundra, tvåhundra meter ifrån när jag sprungit den tiden. Dock kan jag inte sett vacker ut för jag sprang på gränsen av min förmåga. Nu får man betala för det iform av två ben som inte funkar som de ska. Men vad gör det? Jag har ju ändå motionerat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0