Jag är rätt så bitter för mitt "liv" [min kalender] är borta

Jag vet inte hur det gick till, men mitt liv [a.k.a min kalender] är borta. Den försvann på flummen och jag börjar få ångest över det. Varför? För att jag har skrivit ned alla möten där. Inga tider är memorerade för jag har ju trots alt en kalender att skriva ned allt i. Så om ni blir besvikna på att jag missar ett möte så är det för att jag just glömt bort det. Dock måste jag påstå att jag har rätt så bra koll på alla mötena.

Och jag börjar känna att jag lägger för mycket energi på att fundera kring hur andra människor ser på mig. Men sådan är jag nog och då ska jag inte hata denna personlighetsgrej utan jag ska egentligen hitta ett sätt att utnyttja det på. Vem vet - kanske jag blir den godisstjälande politikern som jag drömmer om att vara (därför villl jag snacka rent, bra och retoriskt fulländat så att jag får den respekt jag förtjänar redan vid första intrycket)

Kommentarer
Postat av: Em

Känns det bra nu när du hittat min blogg? ;)



Jag hade superskoj på flummen faktiskt, du med?

2009-04-27 @ 11:01:25
URL: http://tjejan.blogg.se/
Postat av: K.A.

Skit i hur andra människor ser på dig! e bara till attbehandla alla likvärdigt så kommer folk att se dig som en rättvis person! För mig är i alla fall det det viktigaste! Sen om du e trevlig är det ett plus, men inget krav! Man kan inte leva livet genom att inte trampa på tår och viktigast i ditt liv är du!

2009-04-27 @ 13:46:26
Postat av: Rickard Sewerin Ekström

Jag håller med KA fullt ut. Den viktigaste i ditt liv är du!Om du grundar din person på vad alla andra ser och hur all andra tycker om dig kommer du inte lyckas med att hitta dig själv, det finns lika många sätt att se dig som det finns personer. Bli den person du själv vill istället, se till att du tycker om att vara den du är, trivs med dig själv. När du gör detta då kommer du att vara nöjd och ha en bra självkänsla som resulterar i att andra ser dig så som du vill.



"Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu, att du är omtyckt för din egen skull, för ingen annan är som du"



Om människor inte tycker om dig för den du är och den du vill vara då tycker jag inte att du ska ha dom i ditt liv. Sen tycker jag dock att man ska respektera alla för vem dom är men det betyder inte att man måste umgås med dom eller vara väner med dom. Alla kommer ändå inte tycka om en, det kan man aldrig lyckas med.



Må väl Daniel

2009-04-28 @ 08:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0