Jag är nog inte skapt för att festa - och jag kom på det nya ordet statusbränna

Johan skrev tidigare att han och jag kan vara väldigt olika. Ett exempel på det är att, som han skrev för någon månad sen, livas upp på nätternas fester - medan det är totalt tvärtemot hur jag livas upp. Jag lever nämligen om dagarna och har alltid gjort det. 

Därför är jag glad över att ha blivit inbjuden till ett par fester den senaste månaden (jag är som en vampyr: jag måste få en uttrycklig inbjudan för att ens våga mig in till en fest). Dock är jag fortfarande ovan vid hur man ska bete sig vid fester. Drömmen är att jag ska vara festens mittpunkt (som gammelsmurfen KA) men det är så långt ifrån mig som man bara kan bli. Istället står jag i utkanten, förmodligen mycket spänd, och märker hur de andra underhåller varandra. Det är inte så många som jag pratar med för - om jag får vara helt ärlig - jag vet inte hur man festpratar. Jag har ännu inte lärt mig att umgås med andra på fester så att man blir en bra festmänniska. Det är lite synd, tycker jag, men det får jag överleva. 

Annars kan jag dricka alkohol för att bli lite social men då är risken att jag blir så för mig ovanligt extrovert att jag skrämmer bort folk. Igår var det en tjej som kramade om alla festdeltagare utom mig när hon gick och av ren vana skyller jag på mig för det (där ser ni att jag kan tolka andra människors känslor hur jag vill: om ni är ilsken på att ni kuggat en tenta kommer jag tro att ni är arg på mig). 

Så jag tror inte att situationen kan förändras. Jag kanske bara är sådan att jag inte är skapad för fester. Eller? 

---------------------------------------

Igår när jag och en kille pratade om vad som gör killar till hunkar (det var efter grand och vi bara kom in på det, fråga mig inte varför) så nämnde han att en solbränna gör underverk. Jag frågade honom vilken sorts och han sa en sådan bränna som bara en stekare från Stureplan kan få. Därför kom jag på ett nytt ord: statusbränna. En sådan bränna som ger folk status.  

Kommentarer
Postat av: Nywertz

Killen som sa att solbränna från stureplan är grejen har fel! Det är INTE snyggt när det syns att killen har pressat i ett solarium hela livet! bläbläblä! :)



hoppas du hade kul på festen i fredags! =)

Kram Jennie

2009-04-23 @ 12:40:57
URL: http://www.metrobloggen.se/jennienywertz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0