En hälsning till gammelsmurfen KA - här är originalversion till "Var ska vi sova inatt?"

Hej alla, speciellt gammelsmurfen KA i detta fallet. Som ni alla borde veta finns en sjukt bra låt som är en del av kårdisco-repetoaren: "Var ska vi sova inatt?". 


Denna låt har existerat länge och har till och med blivit besjungt av Måns Zelmerlöv på "Så ska det låta". Men om många känner till denna låt är det relativt få som känner till att "Var ska vi sova inatt?" är en coverversion av en italiensk låt vid namn "Sara perche ti amo". Och det är här som guden KA kommer in för jag lovade honom nämligen att visa den italienska versionen - och då jag av naturen är både lat och bekväm lägger jag in låtarna i bloggen så att hela världen [ i alla fall ni läsare] känner till att originalversionen är minst lika bra. 


Och efter lite research lyckades jag hitta några fler versionen av låtarna. Danskarna har gjort en låt, liksom norrmännen. Men dessa ska jag inte ta fram i denna blogg utan dessa får ni leta upp själva

Kommentarer
Postat av: K.A.

Tack Daniel!

Du lyckades motbevisa mig! Damn it!!

Jag är tacksam för att du inte la up danskarnas och norrmännens också! Hör jag en kärlekslåt nu spyr jag!

2009-04-13 @ 12:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0