Durban II blev shanghajad av irans mörkaste skamfläck

Hej. För er som håller koll på nyhetsvärlden borde det inte vara en nyhet att Irans premiärminister har gjort bort sig igen. Han försökte vinna stöd på hemmaplan när han mitt i brinnande antirasism-möte började svamla om att Israel är en rasiststat. Precis som befarat blev alltså denna konferens shanghajade av dessa islamistiska antidemokratikrafter. Och det är väl ändå det som man befarat - att demokratin försvinner bland alla dessa slagord.

Jag har ju rätt sunda tankar vad gäller religion och mångfald: så länge som demokratin och rätten av vara icke-troende försvaras är jag nöjd över hur det ser ut i världen. Men tyvärr finns det verkligen religiösa krafter som tar alltför stora friheter. I USA finns flera sådana rörelser men då de hålls i shack av konstitutionen behöver man inte oroa sig för något. Värre är det i Iran där landets styrs av två minst sagt psyksjuka rörelser. Premiärministern är ju, som jag sagt flera gånger, inte klok för fem öre och de muslimska lagarna där är ju minst sagt horribla (nu ska ju en 20-årig tjej avrättas för ett mord som hon inte begick). Och Iran är inte det enda exemplet på detta.

Problemet är att de vill begränsa yttrandefriheten ytterligare genom att just shanghaja den konferans som bland experttyckare kallas Durban II. Ni minns väl tilltaget mot Danmark, och sedemera mot vårt land? Karikatyrerna på Muhammed fick alla dessa krafter att gå i taget och frammana kostsamma bojkottdemostrationer. Men samtidigt verkar de glömma bort att de är riktiga hycklare i och med att de karikyterar judar så hårt på bilder att de borde fällas på direkten.

Nej. Jag börjar inse att världen inte är klok. Men så är det. Därför skriver jag min blogg för någon måste ju kommentera den sjuka världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0