Detta är det lilla liv som jag har utanför skolan

Jag kan nog rätterligen kämta om att jag inte har något liv utanför skolan. I stort ett alla mina kamrater som jag har finns inom kategorin "har något med min skola att göra". Därför är jag rätt nöjd av att ha gått med i Rotaract. Där träffar jag inte bara skolkamrater utan även människor från yrkeslivet. Vissa av dem har dragit med mig i andra föreningar och detta ser jag som en riktig vinst. Men Rotaract handlar om så mycket mer än bara nätverkande - rotaractare kämpar också för att göra världen till en bättre värld. I vår lilla Rotaractförening har vi ett projekt som går ut på att vi besöker fritidsgården i Gamlegården och hjälper de besökande ungdomarna med läxor. Visst: ingen har någonsin frågat oss om läxhjälp men det gör ingenting för det är viktigt att dessa ungdomar får träffa oss. Snart kommer de kanske våga gå fram med sina läxor och då hjälper vi dem med att bli riktigt framgångsrika med sina studier. Och då har vi gjort samhället en enorm tjänst för samhället behöver välutbildade människor. Så jag är stolt över det lilla livet som jag har utanför lärosätet [liksom jag är för det liv jag har inom skolan]

-----------------------------------------

Det är otroligt. Nu har jag under påskhelgen tagit  semester från skolan och kan ni gissa vilka som är de första som möter upp mig när jag kommit fram till campus? Två stycken kårstyrelsemedlemmar! Jag börjar känna mig förföljd för de verkar ha stenkoll på mig =S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0