Det kändes riktigt skönt att springa - men jag kunde ha det enklare

Jag måste faktiskt erkänna att jag närmast lagt styrketräningen på hyllan. Det är nämligen inte roligt länge. Särskilt nu när solen faktisk både börjar visa upp sig och värma oss (under de senaste dagarna var det ju vinterkallt trots solens framträdande). Därför har jag istället börjat springa. Men jag har ett litet problem och det är att jag lider av den sortens astma som jag kallar konditionsastma. Jag har tyngre andning när jag anstränger mig fysiskt och det märks defenetivt när jag springer (annars är det inte farligt). Så jag vill hitta en strategi som både tillåter mig att springa långt och länge (för att komma iform till beach 09). Någon har sagt att impulsträning är rätt medecin för mig men jag vet inte - det är ju så jobbigt. Men jag får se. Annars får ni springa med mig. Det skulle vara jättehärligt om ni gjorde det. Men kom ihåg att jag säkerligen inte springer lika snabbt som er så då får ni slappna av. 

------------------------------------------

När jag testade andningen kom sjuksköterskan fram till att jag hade en andningskapacitet som motsvarar en 29-årig man. Så alla som tror att jag är 25 år, ni är nu fyra år fel.  

Kommentarer
Postat av: K.A.

Daniel!! Spring med mig!

Jag har ju som sagt sökt in till polishögskolan och behöver kapa 5 minuter på två km! Den där astman du lider av har nog jag också! OCH JAG ÄR 29 IRL!!

Jag kan höra av mig när jag ska ut! Det kommer bli, förhoppningsvis, två gånger denna veckan! Ska bara hitta tiden!

2009-04-21 @ 07:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0