Anledningen till att jag tog det så hårt är att det bröt mot mina principer

Ni kanske undrar varför herrmiddan har gjort ett så stort intryck på mig men det beror på en mycket enkel förklaring - jag gick emot de värderingar som styr mitt liv. Ja, jag har ett par värderingar och principer som mångt och mycket leder mig in i de val som jag gör. Dessa är bland annat att inte snacka skit om någon, att alltid ställa upp, att sätta andras välbefinnande framför mitt, att hålla känslig information som delgetts mig i förtroende för mig själv, att vara representabel (till exempel representabelt klädd) och att aldrig dricka över gränsen. 

Under herrmiddagen bröt jag mot den sista principen och då jag bara - jag lovar - brutit mot denna en endaste gång i hela mitt liv [trots många fester] rämde en del av min värld. Och då jag blivit påverkad av alkoholens effekter ledde det till att den näst sista principen, den med att vara representabel, bröts. Då de tre bilderna som togs på mig är mer eller mindre hemska har de tjänat som en smärtsam påminnelse om att jag brutit mot dessa värderingar. Ni har nog också brutit mot sådana vägledande värderingar och principer så jag tror att ni förstår mitt resonemang. Så nu ska jag lova mig själv att aldrig dricka så mycket igen eller släppa på principerna. Och då det är mycket enklare att behålla principerna är det nog det som jag kommer att välja. 

Sedan vill jag påminna om att det jag känner är långt mindre allvarligare än vad mina ord för fram. Jag överdriver nog mina känslor och gör dem värre än vad de är [kanske för att jag vill skriva av mig]. Men trots att det är dramatiska ord har de en viss sanningshalt. Om jag säger att värlen rämde betyder det ju inte att jag blev glad

---------------------------------------

Jag provar förresten en ny stil, vårdagen till ära; T-shirt och scarf. Ni som sett det, vad tycker ni? Sedan var jag rädd för att min scarf skulle ses som en palestinasjal och då ni vet var jag står rent politiskt skulle jag - om alla hävdade att det var en sådan - bränna den [eller ge bort den]  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0