Music Machine - en gammal njutning väcks till liv

Just nu lyssnar jag på Melody Clubs debut- och genombrottsskiva "Music Machine", och tänker tillbaka till gamla tider. För då, när den precis hade släppts, genomlevde jag en av de mest känslomässigt dynamiska perioder i mitt liv: tonåren. Då fick låtarna mig att glömma bort bekymren och bara koncentrera på synthens budskap. "Electric" är en sådan låt som gärna drog med mig till en annan värld. Men nu har jag "växt upp" och lämnat denna period bakom mig. Följdaktigen har låtarna tappat sin dagdrömsliga charm. Fast min kärlek till skivan finns fortfarande kvar

--------------------------------------------

ps. Samtidigt blev jag ju mer intresserad av det albumet, samt den nästkommande skivan, då två tjejer som jag var intresserade av gillade samma låtar som jag tyckte om =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0