"Lugna Favoriter" har inget bra ethos

Jag måste erkänna att Lugna Favoriter alltid är på i mitt hem (om jag inte sätter igång min media player). Det beror på att jag är beroende av avslappnade låtar. Problemet är bara att jag stör mig på två saker. Det ena irritationsmomentet är att samma låtar spelas i stort sett varje dag. Man blir faktiskt chockad om man hör en låt som man inte hört förut. Och det betyder ju att kanalen brister i orginalitet. Den andra saken som jag stör mig på är de illvarsligt naiva radiopratarna och deras gäster. Om Canabis skulle anses som en naturmedicin skulle de röka sig orepresentativa i direktsändning. Detta resonemang bygger på att de sväljer direkt farliga naturläkemedels-råd och -åsikter utan minsta kritik. Idag meddelade en alternativmedicin-vurmare för att dricka opastöriserad mjölk, och närmast kritiserade lagen som stadgar att all mjölk måste pastöriseras. Detta kan ju leda till en veckolång semester från jobbet (även kallad magsjuka). Men inte bryr de sig om detta. Nej; naturläkemedlen ska vurmas för. Så med tanke på att de är alltför naiva ser jag att den radiokanalens Ethos är obefintlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0