Handelsrätten kräver en hjärntransplantation

Med viss bävan tänker jag på att handelsrättstentan utgår om en vecka. Denna tenta är den mest utmanande som jag har brottats med under min ekonomstudentkarriär. Därför är jag riktigt nervös. Inte blir det bättre av att min studiemotivation är helt bortblåst. Jag har siktat in mig på att ta en välförtjänd studieledighet, och därav har hjärnan tagit ut segern i förskott. Därför finns ingen vilja att plocka upp skolboken. Av den orsaken kan jag behöva en hjärntransplantation.

Men vänta lite nu. Jag vet att jag klarar av det. Det är bara att besöka biblioteket imorn och låna facitboken. På så sätt ser jag hur svaret är uppbyggt, och hittar därmed lösningen på problemet. Ser man det ur ett vidare perspektiv menar jag: eftersom jag ändå fått VG på alla ekonomikurser hittils (!) är det ingen större utmaning att få det här med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0