På torsdag smäller det riktigt mycket

Torsdan den 6e kommer att vara en riktigt upptagen dag. Först och främst ska jag tävla i ekonomi-SM. Det är en tävling för ekonomer där så gott som hela registret i detta akademiska ämne testas. Jag ser verkligen fram emot det - trots att vinstchansen är väldigt liten. Nästa evenemang är Futurum CC:s projekt "Tjejer i näringslivet - självklart!" som startas upp med en riktig bang: symbolen Gudrun Schyman ska föreläsa då. Att tjejer ska få ta plats i näringslivet är inte bra en rättighet - utan en skyldighet - och därför ser jag fram emot att få höra vad denna kvinna har att säga. För att göra det mer spännande ska jag, som skribent i Kåriren, intervjua henne. Det, om något, är något som faktiskt får knäna att skaka i takt med musiken på radion. Men jag ser fram emot chansen att på ett skriftligt sätt förmedla hennes ord till Kårirens läsare så att även de som missar föreläsningen hör talas om vad hon säger.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ojojoj.. om jag minns det hela rätt var väl inte du ngt vidare fan av Gudrun schyman o vänstern.. hehe

2008-03-06 @ 19:29:28
URL: http://camiiiilla.blogg.se
Postat av: jag

Du har bra minne. Du har rätt att jag håller mig på den andra sidan av skalan; men jag anser att jämställdhet är en förutsättning för framgång och därför var det spännande att lyssna på henne (sen kan man ju fråga sig om jag höll med om allt [speciellt hennes slutord: revolution] men det är en annan femma).

2008-03-06 @ 21:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0