Att slänga böcker är svårare än att köpa dem

"Kast med liten lagbok" i all ära, men det är väldigt svårt för mig att slänga bort en bok. Det beror på att de smått emotionella och logiska bitarna av mig binder fast boksamlingarna med olösliga knutar. Den emotionella biten av mig säger både "tänk om du kommer läsa den boken" och "tänk vad imponerade dina kamrater blir när de ser den"; medan logiken menar att "du kommer behöva den boken i framtiden". Så vad ska man göra? Jag har vid ett flertal tillfällen rensat bokhyllan från hälften av dess skräp men ändå finns alltför många skrifter kvar för att göra mig tillräckligt mobil för att flytta utan stora bekymmer. Därför ska jag på nåt sätt lösa detta preblematiska ekorr-problem - för literär ekorre, det är vad jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0