Snabba och kalla svar är ett vidrigt sätt att tillämpa härskarteknik

Ibland irriterar jag mig på människor som vid förfrågan på hur jag mår svarar riktigt snabbt och kallt. Det känns verkligen som att dessa inte alls vill prata med mig, trots att jag tar till min vänskapligaste ton i frågan. Jag vet att jag inte ska bry mig om det, men det får mig ändå att undra om jag verkligen är välkommen i tillställningen. Hårskarteknikens under, med andra ord. Så antagligen ska jag sluta fråga hur de personerna mår, eller ska jag spegla deras snabba och avståndstagande svar och se hur de reagerar. Kanske att de inser att det inte är det bästa sättet att svara på, eller så inser jag att de personerna inte förtjänar nämdre kontakt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0