Kärnkraftdebatten är inte vad den har varit

För flera år sedan tillhörde jag de passiva kärnkraftförespråkarna. Jag ansåg att den nukleära energin var det rationellaste valet som fanns. Detta har ändrats efter de senaste årens övertygande argumentation om hur komplicerat kärnkraften egentligen är. Det är inte bara - om än osanolika - Tjenobyl-olyckor som vinkar med varningsflaggan; även förvaringsplatserna för det radioakltiva skräpet kan krackelera, vilket kan ge okända konsekvenser. Därför anser jag att Fokus djupdykande artikel om dagens kärnkraft har kommit alltför sent. Den innehåller i princip samma argument som jag brukade använda när jag försvarade kärnkraften. Därför måste jag troligen ändra värderingar igen, eller hoppas att media försvarar mina åsikter under den tid som jag faktiskt använder dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0