Jag bävar inför statistiken utan att vara särskilt rädd

Det är inte med all förnöjsamhet som jag blir påmind om morgondagens statistiktenta, men det är inte heller med all pessemism som faktan slinker in i hjärnan. Tentor är nämligen ett sätt för mig att mäta mina kunskaper och se om de räcker ända till målet. Hur ska jag till exempel få reda på att jag kan tillräckligt mycket om statistikens grunder för att känna mig stolt över framstegen? Utan en testande tenta skulle jag inte få ett personligt kvitto på att jag klarat så långt jag vill. Därför ser jag fram emot morgondagen; för att se om allt som jag har övat upp mig på för mig till målet

Kommentarer
Postat av: Camilla

Lycka till till dig ocskå då! Hm, frågan är hur man gör när man vet att man verkligen INTE pluggat för lite till tentan men ändå inte fattar vad sjutton det är man håller på med.. :S Jag vill inte ha något test på om mina kunskaper räcker för det gör de inte. Jag vill bara bli av med allt vad statistik heter så vi kan gå vidare till en ny kurs (som inte innehåller ngn som helst statistik!)

2008-01-18 @ 09:16:24
URL: http://camiiiilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0