Icke patriotisk privatperson - och en slarvig försvarsmakt

I sydsvenskan rapporterades det om en vanlig privatperson som fann ett kvarlämnat USB-minne vid en av bibliotekets offentliga datorer. I ren iver att stilla nyfikenheten pluggade han in stickan - för att finna försvarshemligheter. Det var nämligen en ytterst slarvig försvarstjänsteman som hade glömt kvar minnet i bibblan. Problemet var bara att han gick till sensationstidningen Aftonbaldet. Varför gjorde han det? Jag skulle ha ringt SÄPO och berättat vad jag hittat. Då skulle jag må bättre.

Men iofs är vi alla olika, och vad en person tycker är rätt tycker jag är ...mindre rätt. Därför hoppas jag att jag råkar ut för en sådan sak så att jag kan se hur jag kommer att agera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0