Ett stresslöst liv - himmel eller helvete

Jag har alltid försökt vara så avslappnad att man faller vid sömn av att se mig. Det har bland annat fått en vän att beskriva mig som den mest avslappnade killen han känner. Tyvärr har jag märkt att när det väl gäller - som när man har svåra statistiktal framför sig - klarar jag inte av att mobilisera tillräckligt mycket energi för att ta mig an de svåraste uppgifterna. Det går hand i hand med vad tidningen "Allt om vetenskap" skriver. De nämner till exempel att människan skapades för stress och att det är stressen som får oss att prestera. Höjdhoppare hoppar gärna när publiken pressar dem med handklappningar. Istället för att lösa statistikuppgifterna är datorn - internetbloggandet och uppsökande om kreationisminfo - mer lockande. Därför måste jag lära mig att hantera stressnivåerna bättre så att jag kan kontrollerbart gå från passiv (vilket är min vanliga fas) till aktiv.

Kommentarer
Postat av: Camilla

läser också statistik alltså? hehe

2008-01-07 @ 13:28:47
URL: http://camiiiilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0