Därför ska man faktiskt jämföra sig med andra

Jag känner en riktigt jyste och karismatisk kille som ovetandes gav mig en väldigt bra idé; att det faktiskt finns vissa människor som man ska jämföra sig med. Det är som vad buddhisterna säger; att det enda sättet att göra en kniv större är att jämföra den med en mindre kniv. Ställer jag mina prestationer inom skolvärlden mot någon med mindre betyg, kommer ju självkänslan att höjas på ett geijserliknande sätt. Därför är det bra att jämföra sig med andra så länge man gör det på rätt sätt.

Och vad var det som min bekant sa? "Klaga inte över att du bara sovit fem timmar. Jag har bara två timmars sömn bakom mig - och jag är bakfull!". Tack vare det kände jag mig inte längre trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0