Därför liknar jag Anders Borg

Jag brukar ofta reflektera över mitt liv och en av de senaste tankebanorna gällde den revolutionära moderaten Anders Borg. Det är inte bara att vi är progressiva borgare och att vi båda har glasögon, utan att vi faktiskt föredrar stilla hemmakvällar framför krogbesök. Jag kunde följa med mina vänner ut på en pub idag men jag orkar bara inte. Varför spendera en summa pengar på något som allra minst stjäl en dagen-efter för mig? En stilla hemmakväll med en kompis (idealet är väl att vi spenderar timmarna med en god bit mat för att fortsätta med ett underhållande sällskapsspel) är lika bra det - och det blir minst sagt lika minnesvärt (man kan nog argumentera för att man minns mer av det än om alkohol bjuds in). Därför ser jag vissa likheter med den revolutionära moderaten Borg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0