Därför bör USA stanna tills jobbet är gjort

När jag jämförde mina åsikter med vad USA:s presidentkandidater tycker kom jag i kontakt med frågan "anser du att USA:s tillbakagång från Irak ska utgå från en bindande tidsplan?". Efter en stunds tvekande beslutade jag mig för att soldaterna ska stanna tills jobbet blir gjort. Varför? Det är ett helvete som pågår där - vars tändande gnista var invasionen. Tusentals människor har dödats i bombattentat och diverse olika peudoarméer åker runt bland städernas gator och avrättar de som tror på fel trosinriktning. Det enda som - om man får tolka medias icke-rapportering från regionen - räddar civilbefolkningen från allt detta är just, ironiskt nog, USAs soldater. Sedan "The Surge" inleddes har färre våldsdåd skildrats i media, vilket måste betyda att stämningen blir lugnare där. Om soldaterna lämnar landet åt mördararméernas öde kommer säkert ett helvete skapas som dödar fler människor än någonsin tidigare. Därför anser jag att amerikanarna bör stanna kvar eftersom de - ironiskt nog - är de som skyddar de oskyldiga från de värsta våldsdåden.

Kommentarer
Postat av: Rob

Detta får mig osökt att tänka på en gammal slogan
"If You Are Not Part Of The Solution You Are Part Of The Problem"
Vad det nu än ska betyda i det här sammanhanget!

2008-01-10 @ 22:03:41
URL: http://standardiserad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0