Därför avundas jag en viss person

Även om jag har klarat av alla ekonomikurserna med råge känns det ändå som att jag saknar något. Något mer än de kunskaper som krävs för att få de betyg som jag eftersträvar. Detta är jävlaranamma-självdicsiplin och kompispluggande och det kommer underlätta studerandet betydligt - vilket en viss person faktiskt har. Hon beskriver ofta hur hon - om man får raljera lite - närmast sover över i bibblan för att plugga. Det var inte förren nu som jag provade att göra det. Självsäkerheten höjdes av att plugga på mer fastare tider än att enbart öppna boken när andan flög in. Nästa sak som hon gör är att kompisplugga. Hon är defenetivt inte ensam när hon öppnar kurslitteraturen. Fram tills denna delkurs har jag med få undantag pluggat ensam. Det har ju tydligen nått hela vägen, men det var inte förren när jag studerade med andra som jag såg hur lärorikt det var. Jag lärde mig inte bara hur man skulle lösa några statistikuppgifter utan även lärde jag känna jysta människor som jag tyvärr inte konverserat med förut. Fortsätter jag med att praktisera båda dessa studieknep är jag säker på att jag kommer att nå långt; för det är ju så att om man siktar mot månen kan man allra sämst hamna bland stjärnorna.  

Kommentarer
Postat av: Emilia

RE: Så du säger att du är en så kallad gentleman alltså? ;)

2008-01-19 @ 21:41:01
URL: http://sellmecandy.blogg.se
Postat av: My

Kompisplugga lär man sig mer om man har hamnat i rätt grupp för då repeteras allt om igen så man minns bättre.

2008-01-21 @ 01:30:35
Postat av: Camilla

Oj - är det jag som är "hon"? Haha. Själv undrar jag om jag ibland inte fått mer gjort om jag pluggat ensam men är betydligt roligare att plugga ihop. :)

2008-01-25 @ 14:17:17
URL: http://camiiiilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0