Är blyga människor verkligen själviska? ChosonNinja filosoferar

En av de främsta tankeställarna i Youtube är ChosonJinja. Med hjälp av en österlänsk musik kan han förvandla varje problem till en filosofistund - så även för blyghet och dålig självkänsla. Hans slutsats är faktiskt smått provocerande eftersom han menar att blyga människor egentligen är själviska eftersom de inte vågar dela med sig av sig själva. Det som dock är rätt är att det är rädslan som hindrar folk från att vara sig själva. Undersök själva genom att beskåda denna videon.

Kommentarer
Postat av: Nicole

Om det handlar om att man inte _vågar_ dela med sig av sig själv är det knappast ren egoism. För min egen del kan jag hålla med, jag vill helt enkelt inte dela med mig så visst har han rätt. Jag hakade väl mest upp mig på ordet "vågar".

Intressant inlägg hur som helst!

2008-01-19 @ 19:32:56
URL: http://frauneumann.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0