Äntligen dags att bli coachad

Futurumtjejerna har erbjudit mig världens grej; att de, som en del i sin coach-utbildning, ska coacha mig under några gånger. Det är kanon eftersom jag alltid velat uppleva hur det är att ha någon som förlöser fram mina funderingar. Jag har själv velat bli coach en gång i tiden och har läst 30 hp pedagogik och 15 poäng samtals- och intervjuteknik för att förbereda mig inför en sådan hobbykariär (jag har andra drömmar att uppnå). Därför kan jag knappt, av ren nyfikenhet, bärga mig inför denna upplevelsen.

Jag måste dock välja ett ämne som de ska hjälpa mig med. Därför räcker det inte med att komma dit för en kopp kaffe (det kan jag ju göra vilken annan dag som helst, liksom). Jag har funderat över att använda min nya träningsiver som ämne, eftersom det håller jag ändå på med. Men eftersom detta säkerligen blir den första och sista gratissessionen med coachare kan man ju spela Allan och välja något tuffare och viktigare för mig. Det är som sagt bara att välja; muskler eller det andra. Vinst mot vinst. Det enda man förlorar är det man välher bort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0