Singel eller i en relation?

I sourze.se (som förövrigt alltid är en källa för intulektuell inspration) läste jag en reflektion över relationens vara eller ickevara. Författarinnan kom fram till att en relation existerar för att två individer ska kunna växa tillsammans, likt den utveckling som kallas synergieffekten. Motsatsen till relation är singelskap, och enligt artikelskribenten beror detta på en gammal besvikelse, eller en självvald situation. Själv förstår jag inte nyanserna bakom hennes ord, då det finns flera orsaker bakom singelskapen som hon inte nämner. Fast det är ändå klart; med en tjej skulle jag (i skrivande stund singel) kunna utvecklas, på samma gång som min partner kommer utvecklas. Därför skulle jag också vilja vara med i ett förhållande. För då kan man hjälpa en person att utvecklas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0