Jag är inte Google-spännande

Idag såg jag början på filmen Wanted (att jag inte såg mer av filmen beror på att den sög) och där var en karaktärs liv så tråkigt att hans namn - otroligt nog - inte genererade några träffar på Google. Sådant smärtar, eftersom man då inte ens har varit spännande nog att dyka upp på nätet. Och det är där som mitt blogginlägg kommer in; jag omnämns i alltför få saker. Det enda som finns att läsa om mig är att jag har varit med i en styrelse, ett årsmöte, ett Futurum-evenemang och en tävling (som jag visserligen - till min överraskning - vann 2003). Det betyder att folk som är nyfikna på vem jag är inte ser mig från den ljusa sidan som jag vill visa upp. Jag menar, jag vill ju att de som googlar upp mig ska få se hur engagerad jag är, hur många roliga evenemang jag är på och hur jag marknadsför olika saker - alltså den positiva sidan av att synas på nätet. Om namnet inte syns då, betyder det ju att jag är alltför tråkig. Menmen... mitt namn är ju inte sammanlänkat med något dumt. Jag skriver inte skit [...om personer och/eller de flesta organisationer] och jag fotas inte på dåliga sidor. Så... jag får väl vara glad att jag inte google-existerar så mycket, men jag får kämpa hårdare för att synas på ställen som jag vill bli sedd på.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0