Ibland borde jag läsa böcker innan jag agerar

Jag talade ju om hur en del av mig kan försätta mig i rent ut sagt förfärliga situationer. Jag misstolkade en person och har säkerligen gjort tillräckligt för att den personen - och dess kamrater - helt ska ha tappat förtroendet för mig. Lyckligtvis är jag inte ensam. I alla fall inte om man ska lita på "Tio dummaste misstagen som klyftiga människor begår". Där finns en felaktighet som kallas Hönapöna-syndromet. Enligt det syndromet tolkar man minsta sak felaktigt och tror att världen går under. Att en sten faller på mitt huvud betyder ju att himmeln rasar ned. Så tänker jag, i alla fall rent bildligt. Jag hörde nyansen i rösten och ställde in hela mitt enfald på att jag hade rätt. Nu har det visat sig att jag hade fel och att jag nu säkerligen får betala konsekvenserna. Därför borde jag ha läst boken innan jag agerade, för att veta vad jag skulle ha undvikit och därigenom sluppit denna situationen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0