Ibland är jag för känslig för mitt egna bästa

Jag vet inte om det har framgått än, men jag är en person som, om jag bara lägger manken till, kan läsa människors känslor. Det passade ytterst bra i min samtals- och intervjuteknikkurs då jag fick träna upp min förmåga att intervjua andra människor. Men liksom svärdet har det två eggar. Jag kan nämligen göra en höna av en fjäder, och höra agg i någon annans röst när det egentligen var glädje. Vad värre är, det kan få mig att fundera över situationen och gnaga på min själ en lång tid. Det hände precis nu och jag känner mig dum över att ha tolkat situationen på det sättet. Så jag får bli mer känslomässigt medveten nästa gång och inte låta sådana situationer förstöra för mig och för den som jag trodde ville mig ont 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0