Hostel - ännu en usel film

Jag är en person som normalt sett undviker allt som alla andra har gör, men när det gäller filmer hatar jag att vara den enda som inte sett en. De senaste exemplen har varit Saw-filmerna. Fem stycken hade hunnit släppas innan jag ens såg en av dem. Snacka om att vara fast i en cinematisk grotta. Dock är jag inte lika frustrerad av att ha missat Hostel - fram till nu. Den var usel. Riktigt usel. Istället för att sätta fram en Jigsaw som, med en sorts glimten i ögat, torterar sina offer snabbt och effektivt [våldsamt] överdrivs våldet i Hostel. De har inte samma finkänslighet som i Saw 1 och 3. På samma gång är det minst sagt pinsamt att de ignoranta amerikanarna nedgraderad Slovakien till ett fattigt land där ungar leker gangtrar och poliserna använder övervåld. Det enda som ens stämda in med Slovakien - och för den delen övriga Europa - är att geografin är rätt. Ja ni, med så mycket inkonsekvenser är jag förvånad över att Hostel får så mycket som 55 procent i RottenTomatoes, när Saw 5 - som är sjukt mycket bättre - inte ens når upp till 30. Hostel är alltså en film som bäst lämnas osedd.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0