Den sociala kompetensens gränslinje

Ibland hör jag att jag är en socialt kompetent person, att jag kan tala med många människor från olika kulturer och olika personligheter (och självklart så vidare) utan problem. Men det är ju ingen garanti för att jag kan anpassa mig till alla möjliga situationer. Det fick jag uppleva på gårdagens förfest, före Klimaxet. Jag är nämligen ingen luttrad förfestande, har nämligen bara gått så många att mina båda händer räcker som uppräknare. Därför har jag ingen referensram för hur jag ska bete mig för att vara en så bra festare som möjligt. Det gör ju - liksom gårdagens hemgång bevisade - att jag får viss skit av vissa ...festare (personilgen är jag, liksom alla skulle bli i en liknande situation, förnärmad nog att ta till provocerande adjektiv, men min känslokontroll säger "låt bli") som på något sätt stör sig på min Mr. Darcy-oförmåga att anpassa mig till fester. Men det bjuder jag på. Deras ord säger ju verkligen mer om dem än vad det någonsin kommer att säga om mig. Så vad är då möjligheten till denna situation? Ja... ja kan ju gå på fler fester, diskutera med kamrater, bli desperat och läsa wikihow - eller välja fester med personer som jag trivs med. Och eftersom det är många som jag litar så mycket på att jag trivs med dem, behöver jag defenetivt inte besöka wikihow =P  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0