Red Planet med Val Kimber är en löjlig film

Jag gillar inte löjliga filmer. För det mesta låter jag dem bara köra på utan att fästa någon större uppmärksamhet kring dessa. Men en av dem var så löjlig att jag inte kan låta bli att häckla den i min blogg. Red Planet var så dålig så det inte var sant. Och det värsta av allt var att en grupp vetenskapsmän kunde häckla vetenskapen till förmån för gudatron. Huvudrollen, Val Kimber, menade att det tro var förutsättningen för intelligens. Och besättningens doktor hävdade att han gav upp vetenskapen till förmån för filosofin för att det förstnämnda inte gav honom svaren på livets intressanta frågor. Jag skulle inte vilja bli opererad av honom, för då har han nämligen undvikit att följa den vetenskap som krävs för att en läkare ska göra sitt jobb, för att istället undra om skadan verkligen är en skada.

Red Planet är en löjlig film. Man kommer bara tycka om den då man inte orkar tänka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0