Mitt playmate-sinne säger åt mig att satsa på Hakon Invest

I en föreläsning om företagsbedömning som Unga Aktiesparare anordnade fick vi reda på att aktieexperter kanske inte är så bra som de utger sig för att vara. Trots deras expertis har de i flera undersökningar fått ett sämre resultat än personer från andra grupperingar. Till och med Hugh Hefners privata leksaker, Playmates, hade en bättre pricksäkerhet. Därför vill jag faktiskt hävda att initiutitionen är viktigare än analytiska knep som bara funkar som bananskal. Och min intuitition - mitt playmatesinne - hävdar att HaakonInvest är ett intressant företag. Detta investmentbolag äger stora delar av ICA och Cleas Ohlsson. Nu när matpriserna ökar kommer säkert ICAs vinst att gå upp, vilket gör att HaakonInvests aktiekurs går upp. Därför scoutar jag det företaget, för att se om mina playmate-sinnen prickar rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0