Mina tankar går till två barn

Idag har jag läst om två människööden som har berört mig djupt. Den ena handlar självklart om den 10-åriga flickan Engla och hennes familj. Att läsa om att hennes kropp hade påträffats efter ett erkännande från 42-åringen fick mig att bli nedstämd. Efter alla löp som synts har jag hoppats att hon skulle vara vid liv. Men hon lever inte längre och hennes familj befinner sig säkert i en obeskrivlig sorg. Det andra människoödet handlar om en femteklassare som har mobbats otroligt brutalt. Hans klasskamrater är så idiotiska att de fryser ut den stackars killen. De vägrar att ta vid något som han har rört vid. Konsekvenserna av detta kommer förfölja honom under hela livet. Allt som allt har media berört mig djupt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0