Köprättens krångliga mysterium - en labyrint utan utgång

Av de 250 % som jag studerar ägnas 100 procentenheter åt handelsrätt. Trots den digra mängden poäng som jag läser under månaden känns det som att jag klarar av den kursen - förutsatt att jag klarar av köprätten. Den boken som jag läser just nu (Kihlman) är nämligen omständigt skriven. Inte ens hemkommen från en skön och uppiggande träning i 24/7 får mig att förstå allt. Speciellt inte kapitlet om fel. Jag måste alltså anpassa min studieteknik utifrån de förutsättningar som boken ger mig för att klara av allt.
 
När jag ändå talar om Kihlman-boken är det överraskande att jag måste betala fullpris för böcker som försvunnit i transporten. Tänk er följande scenario; att AdLibris skickar 2008 års lagbok (med svart, lyxigt kartonage) till mig. På vägen försvinner bilen till följd av en alieninvasion (nu är du vaken =P ), och boken kommer inte fram till mig. Problemet är bara att jag ändå måste betala för den eftersom AdLibris lämnade över den så kallade risken till mig, när boken lämnades över till transportören. Konstigt. Och jag som trodde att köplagen skulle skydda mig som konsument...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0