Dags att bli bäst på vad jag gör

Ibland reflekterar jag kring hur det är att vara bäst. Att bara gå upp på toppen och göra allt för att vara kvar. Det tar många sömnlösa nätter i anspråk och något måste jag ha kommit på. Men de svaren är inte från mig personligen, utan från andra människor. En rappare sa nämligen att man blir bäst genom att kämpa hårt. Samma sak gäller för Gunde Svan; det var inte turen utan envisheten som gav honom gulmedaljerna. Därför tänker jag på vad jag har att tillföra för att bli bäst på något. Jag har till exempel en fallenhet för ekonomi och ser mina kunskaper som självklarheter. De är så självklara att jag knappt ens vågar använda dem i skrivandet av CV. Därför ser jag det som en naturlig grej att jag ska träna hårt på ekonomin. Frågan är bara hur man gör det på ett effektivt sätt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0