250 % studier - hur ska jag hinna med!

Förra veckan började mina två ekonomiska kurser. Den ena är organisationsteori. Det är en bra kurs med riktigt intressanta lärare. Man känner verkligen att man kan diskutera med dem. Det tycke jag om eftersom jag är åt det hållet att jag snabbt letar efter gränsfallen och utmanar föreläsarna med dessa. Min föreläsare lade 20 minuter på att besvara min utmaning. Den andre kursen är handelsrätt. Jag har ju pluggat 15 hp arbetsrätt förut så jag kände mig verkligen på topphumör när kursen började. För att göra det ännu bättre kom läraren in med ett störtleende och verkar vara en riktig god prick. Han ställer också hårda juridiska krav på oss studenter och det visar ju att han slår vakt om kvaliteten. Allt som allt blir dessa två heltidsstudier 200 % studietakt, vilket - med min c-uppsats i psykologin - slår ihop den här månadens studietakt med 250 %. Någon utmaning ska man ju ha!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Organisationsteori är superintressant och var nog den lättaste kursen vi har läst hittills (kanske är någorlunda tröst). hehe

2008-04-06 @ 21:29:34
URL: http://camiiiilla.blogg.se
Postat av: My

Organisationsteori är en de flummigaste kurserna bland
dem alla men roligt var det. Speciellt när man skulle lära sig sakerna i "regnbågsboken"

2008-04-08 @ 01:34:33
Postat av: Kristin

Hörredu!du som har läst så mycket psykologi borde veta bättre än att stressa dig sönder och samma:)

2008-04-09 @ 19:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0