Trodde du att Wiki var dåligt? Vänta bara!

I min iver att tillfredsställa min nyfikenhet sökte jag in på kontroversiella ämnen i conservapedia. En av dem handlar om ateismen. Där skriver den minst sagt vinklade sidan upp flera orsaker till varför ateism är dåligt. Ateism länkas till exempel med kommunism, massmord, rebellkänslor, problem med fäder och statsägda kyrkor.  En annan artikel handlade om young-earth-creationism; som påstår att jorden är allra mest 10 000 år gammal. Som bevis på detta radar den "pålitliga" wikibaserade sidan upp 38 argument - och inte ett endaste motargument! Trots att de påstår att de är den mest pålitliga källan av sitt slag? Menar de den pålitligaste källan för de som inte kan tänka själva?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Japp.. visst är det den boken alltid! Rätt intressant faktiskt och vääääldigt lättläst men ack så jobbigt att trycka in varende jävla detalj. :P Hehe, jag har också läst större delen av boken - men tack ändå! :)

2007-10-29 @ 22:09:25
URL: http://camiiiilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0